Semester

min egen unge har semester eller i alla fall ledigt från skolan och hjärtegryn och hjärtegull har åkt med sina föräldrar till deras hus. Men jag har att göra ändå en pojke behöver min hjälp han behöver stöd i tillvaron ibland mer ibland mindre, Hur som helst är han tacksam för all hjälp. Jag skulle ha åkt med gubben och de andra som tar hand om honom på en endags utflykt men jag orkade inte pga mitt knä eftersom det blir mycket gående.Jag var i Oslo och gick i ett par dagar i mars sen dess är inte knät bra, ja bra har det inte varit på 2 1/2 år men det blev sämre. Nu har jag ständig värk och eftersom jag har flyttat på jobbet och blivit av med mitt rum i ombyggnationen så sitter jag i lite av ett kontorslandskap. Ett rum som många går igenom och där finns både kopiator och skrivare vilket gör att det aldrig är lungt omkring mig, det gör mig så trött. Nu är i alla fall min första semesterdag och jag har inte gjort mycket annat än tvättat och haft ungen på besök. Hon hade med en hel del kläder som hon ville ha hjälp att fixa till ja, jag är inte tvungen utan jag har erbjudit mig. Sen tar vi den obligatoriska trippen till Åland med dottern och hennes grek. Från en sak till en annan jag har handlat lite på tradera igen och vår underbara brevbärare tar med paketet och ringer på dörren. Han har gjort så sedan i julas när jag handlade mycket till syskonbarn och behövde nästan aldrig gå iväg till " vårt" postkontor som ligger långt iväg man kan inte ta en buss eller liknande sen är det trappor upp, men det är tydligen inga butiker som vill ta hand om posten. Det är inte en butik nu heller utan ett litet rum ett kvarter från den butiken det tillhör och om det är ont om personal så jobbar dom i butiken och håller posten stängd. Min man missade både begravning och boupptäckning pga att det var påsk och ont om personal och vi kunde hämta ut kallelsen till bergavning och boupptäckning först efter påsk den dagen som allt var i Göteborg långt ifrån oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0