Trött, såååååå trött

inte nog med att jag det är en årstid då man sover lite mer allt på jobbet med ombygnation mm är tröttsamt att jag dessutom sitter i ett rum med en massa maskiner som låter gör inte saken lättare.Som tur är så är "gubbarna" som bygger om/till jätte trevliga man ser dom inte så mycket utan dom gör sitt jobb så fort dom kan, en vägg har rivits och det är nu en stor öppning istället för en smal dörr och en ny fin diskbänk med kakel ovanför har vi också fått. Just nu målar dom allt blir vitt i lite olika toner. Samtidigt som jag har flyttat runt på jobbet har jag möblerat om i sovrummet det är samma möbler som har fått nya platser, men framför allt har jag sökt efter bra plats för min stora säng, den kom för nära fönstret så det drog om ryggen nar man satt i sängen så jag flyttade den och tog bort mitt skydd vid elementet, då blev det för varmt när jag vred sängen lite jag trodde att jag skulle döför det inte kom in någon luft alls p.g.a att fläkten i huset stängs av under natten. Så jag flyttade den igen och ställde sängbordet bredvid men det blev inget bra för min lilla hylla passade inte bredvid sängbordet, så jag flyttade hyllan till andra sidan av sängen. Jag har kommit hem från jobbet helt slut och vilat en halv timme sen satt igång lite flytt och prova en ny sak varje natt, men nu är jag klar, tror jag. Jag har en systerson som jag inte träffar så ofta (dom är på landet nästan varje helg) han fyller år i slutet av januari och i år igen så var jag sjuk det är andra gången som han har kalas och jag ligger däckad ja ett år var jag inte med för att jag jobbade så av 4 kalas har jag bara varit på ett. det är mer kalas lite längre fram i februari ett av kalasen brukar vara när jag jobbar som nu 14-15 februari så jag sätter mitt hopp till ungen som fyller år efter min jobbar helg så antingen den 21-22-28 februari eller 1 mars han har önskat sig en tårta han har gjort det ett par år nu en tåg tårta, turtles och nu svärdet i stenen jag måste ta en tur förbi panduro butiken så att jag är vet vad jag har att arbeta med tårtan i år ska vara i choklad också inte det lättaste, men det är klart att moster kan som han sa till sin mormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0