På resa

med wallonättlingar i lördags, jag och lilla syster Pauline, kl 8.05 åkte bussen från Odenplan, kl 10 skulle vi vara framme för kaffe på Englaro en sekelskiftes villa i Ängelsberg vi var sena redan när vi kom nästan 15 minuter så det blev en snabb kopp kaffe med världens godaste smörgås. jag handlade också en liten sak till kära mor en magnet till kylskåpet och två små tomtar till hjärtegryn och hjärtegull jag tänkte på min egen unge men hittade inget till henne. Vi fick åka färja över till Oljeön vi var två grupper som fick en otroligt intressant visning av ön och dess tidigare innevånare. Vidare till Odensnäs för lunch med kaffe det var gott och intressant en sekelskifts villa med jätte mycket möbler och lampor bevarat från förr. Resan avslutades med ett besök på Engelsbergs bruk där vi hade samma guide som på Oljeön det var otroligt vad mycket hon kunde berätta om lilla syster Pauline hade papper och penna med och skrev hela tiden 4 A4 ark tror jag att det blev och 150 bilder min kamera är på väg att gå sönder så ca 60 foton blev bra så de är ett roligt minne av en jätte intressant dag.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vad roligt det låter. Kan man se på folk att de är vallonättlingar? Då åkte ni ju nästan förbi hos mig.

2008-09-18 @ 22:11:53
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0