Gäster

kom till gubben i tisdags ca 40 stycken under tiden 15.30 till 19.30 så det var en hel del att fixa och göras iordning innan dom kom det bjöds på vin, ost mm. Som tur var var vi flera här just då, men dagen blir lång jag började kl 8.05 och slutder runt 19.30 det tar ett tag att "bli av med" alla som kommer, jag har ansvar för att ta emot dom när dom kommer och att hjälpa mäniskor över huvud taget. Det kom ett par redan vid 12 som trodde att det var rätt tid lite tidigt men det betydde at det var några mindre vid 16 tiden.jag klippte mig imåndags jag försökte redan i fredags att få med kära mor "då kunde vi åka färdtjänst taxi tillsammans men hon orkade inte så jag åkte från innerstan till huddinge sjukhus där världens bästa frissa HAR funnits hon har sålt sin salong, till en ung tjej och gamla ägaren kommer bara in på torsdagar och fredagar för att jobba lite. Det var inget fel på den nya ägaren, tvärt om hon var bra, men jag blev så snopen när hon inte var kvar. Det stora dilemmat nu är ska jag fortsätta att åka dit eller ska jag hitta någon annan lite mer hemma eller i alla fall i stockholms city. Var på IKEa i lördags och köpte nytt täcke till maken jag började med en kasse men det räckte inte och det blev ganska tungt att bära runt så jag tog en vagn, men någon snodde min vagn när jag ställde den för att gå och hämta 2 nya kuddar, jag blev så paff att jag bara satt ner på en trave förpackade hyllplan, nästan en timme innan jag orkade släpa allt till kassan, det var otroligt elakt med tanke på att jag går med kryckor fortfarande och skulle ta allt på först buss och sen tunnelbana.Snart är det lördag nu har jag löst vart vi ska åka lilla syster och jag på lördag det blir en lång dag från 8 till 18 men också jätte roligt

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Gubben verkar vara omåttligt populär som får så många besökare, tänk om han det visste så här i efterhand;) Så bekväma en del är som bara tar för sig en vagn så där inne i butiken. Den ska man väl förse sig med innan man börjar handla. Om jag varit där så hade jag hjälpt dig att bära.



Kramar från Nicoline

2008-09-12 @ 22:21:54
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0