Semestern är snart slut

men jag har gjort mycket under mina tre veckor teater i Tessinska palatset (Stockholms landshövdings arbetsplats och bostad) eller rättare sagt i trädgården, min favorit författare har skrivit Kamraterna/Marodörerna. Jag har varit på Alis, kära mors sommarhus, och nu senast i Västerås med Pauline i Gästgivargården. Vi jag, maken och Pauline tittade på kyrkor bl.a Västerås domkyrka och gods där släkten har arbetat och ställen i centrala Västerås och som dom ägt och jobbat på. Trots tre timmar på Västerås stadsarkiv med sokande på kartor och letande efter hus hann vi med en hel del kyrkor.
Vi såg Västerås domkyrka som var helt otrolig och Dingtuna kyrka med alla vackra målningar och hitade makens släkts namn på tavlor i kyrkan, vi letade också efter gravar men hittade inga som var så gamla. Pauline fyllde år en av dagarna vi var bortaså maken och jag firade henne på morgonen med kaffe och bakelse. På vägen tillbaka till Stockholm efter en god lunch på Wärdshuset Gaggeska gården på Vallby Friluftsmuseum fick vi eftermiddagskaffe hos Nicoline på Färdernegården med tårta och present till lila syster. Nicoline är så vacker som en ängel det var revligt att besöka henne. Resan hem gick fort och Pauline skulle sedan vidare hem och firas av sin familg.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Men käraste sötaste lilla Augusta välkommen till oss på släktgårdarna. Å vad roligt att du bjudit in till Stadsgården. Dit kommer jag ofta att komma på besök.

Tusen kramar från

Nicoline

2008-07-12 @ 11:39:22
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0