Mamma Mia

såg filmen igår med maken och syster Pauline den var jättebra och musiken som man så väl känner igen. Maken brukar aldrig vinna något (jag brukar säga att han har tur i karlek istället) men för en gång skull vann han det var utlottning av en Mamma Mia  t-shirt och en engångskamera, han vann på sitt stols nr och jag hade bestämt vem som satt var när jag delade ut biljetterna till maken och Pauline. Det är inte ofta vi maken och jag går på bio men det är roligt att se en så ny film. Jag pratade med kära mor idag på eftermiddagen och berättade då om när jag och syster Pauline var på Gröna Lund och ville ha autugrafer av Hootenanny Singers dom släppte bara upp en till bandet, jag minns inte varför jag fick gå upp till dom jag vågade inte protestera dom kunde ju sagt att ingen fick gå upp. Jag önskar bara att jag hade haft mod att säga att min sytster var ett större fan än mig hon borde få gå upp och träffa sina idoler. Vi har aldrig pratat om det här men jag känner mig efter så här lång tid jätte skyldig trots att Pauline också kunde ha sagt något men vi var väl bara nio - tio år tror jag. Vi, kära mor och jag pratade också om den gången vi såg Björn och Agneta på Skansen dom stog och tittade på apor och höll varandra i hand och pussades det var som om dom inte brydde sig om att det var människor omkring dom hade vi haft en karmera med hade vi kunnat sälja bilderna till en tidning. Det tog många månader innan det blev uppdagat att de var ett par, men på den tiden hade man inte mobiler med kamra eller ens en kamera med sig en vanlig dag på skansen.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilken tur maken hade som vann. Så märkligt att just idag sommarpratade Björn i P1. Vi väntar tills filmen kommer hit så vi får gå på vår fina nyrenoverade biograf.

Kramar från Nicoline

2008-07-13 @ 22:05:53
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0