En vecka

lite drygt har gått på jobbet, ja jag jobbade hela helgen, men det är ganska roliga dagar ibland. Jag saknat samtalen vid kaffe rasten på jobbet, och arbetskamraterna.Mannen glad, fröken fin och fröken ordning vi har också haft besök två dagar av fröken noggrann. Jag hade tänkt gå på teater i fredags igen men orkade inte iväg till Gustavsberg trots att jag hade väntat så på att bussarna skulle gå igen. Jag pratade med en lilla systeristället. En timme drygt hon ska möblera om i sina barns rum, Hjärtegryn och hjärtegull dom ska byta lite möbler bl.a byta ut sängar och sätta in större skrivbord hon har lite av möblerna själv sen jag vi, jag och maken lite möbler i källaren. Vi har faktiskt sparat en hel del saker och måste ta ut allt och börja från börja och ställa in, vi fick nämnligen lite barn saker från lillasyster, lite till om/när dottern får barn, ungen som jag kallar henne. Hon är vuxen och har flyttat hemifrån för länge sedan och det kan vara dags för barn när som helst. Ja hon måste klara av skolan först hon har ett år ellet 18 månader kvar hon fick veta strax innan sommaren att hon kommit vidare på universitetet. Underbart tycker jag.  Det var mycket att ta rätt på när man varit borta ett par veckor på jobbet, trots det har det gått fort att ta rätt på det mesta. Läste hos lillasyster Pauline att hon varit på teater och att hon kommedterade skådespelare jag har träffat både Örjan Ramberg vid ett par tillfällen, han kände min granne, tack och lov så har grannen flyttat. Jag har också på mitt nuvarande jobb träffat Tommy Berggren han vet alltid bäst och lyssnar inte på vad man/jag säger trots att det var jag som visste hur man sköter maskinen han ville prova han lämnade allt i en enda röra och var inte ens tacksam för hjälp utan mest irriterad att han inte kunde få ett eget rum utan måste befinna sig i mitt (trots att jag gick därifrån till slut). Vi syster Pauline och jag var på kyrkjakt igen vi såg Ösmo kyrka den var lite men full av målningar av Albertus Pictor. Vi hittade också ett A4 papper som berättade att vid 17 års ålder så predikade August Strindberg där en av mina favorit författare jätte roligt. När batterierna tog slut i kameran ja lilla systers också passade vi på att ta affe och våffla i sockenstugan det var världens godaste våfflor tycker jag. På resan tillbaka till Stockholms innerstad vid Globen ungefär slog blixten vid vår bil, det kändes som luften gick ur en man blev alldeles matt som tur var körde inte jag utan lilla syster  

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Hjärtegull och Hjärtegryn har jag träffat och de är verkligen söta. Så roligt att vackra dottern kommit in på universitetet. Endera dagen kommer vi på besök på din arbetsplats. Kramar från Nicoline.

2008-07-23 @ 20:18:38
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0