Vaktar dörren

jag sitter och ser till att inte för många människor befinner sig i gubbens bostad samtidigt vet inte vad det är idag men det har varit olika besök hela dagen släkt och framför allt vänner.Han har bara en trea så det måste till skohorn om många ska in och hälsa på, och alla pratar jag blir så trött i huvudet av allt sorl.Veckan har varit händelserik med stor flytt på jobbet rumbyte för efter jul ska köket och en serveringsgång byggas om, när det rör sig så mycket som det gör på jobbet behöver man lugn och ro hemma men inte det heller jag har börjat möblera om i sovrummet, gullungarna ska sova över tänkte jag båda två mellan jul och nyår. Hjärtegull ringde mig i söndags och ville prata hjärte gryn hade en kompis hemma och det var ingen av hennes vänner som kunde komma så hon var lite ledsen men det går ganska snabbt över så när vi la på luren var hon på strålande humör, det kan ha att göra med julen hom har en sak som hon önskar sig en leksak som är både leksak och går att använda på internet och den vill hon ha vilken som helst men hon vet att moster brukar ge henne vad hon vill ha jag har fått tag på en på auktion på näter jätte bra billigare än att köpa i butik och många saker kommer från usa och blir billigare än att köpa här i sverige och ändå är det nya saker. Jag brukar alltid göra något eget hemtillverkat till ungarna jag har bara svårt att hitta på vad jag ska göra

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det är inte lätt att vara trångbodd när man får så mycket besök. Och inte kan ju gubben byta bostad heller. Hemtillverkade julklappar gör jag också till Honungspojken och Guldklimpen. I år blir det hemstickade strumpor på gammaldags vis.

Kramar från Nicoline

2008-12-15 @ 22:21:41
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0