Posten

Läste lillasyster Paulines blogg om brevbärar strul det har vi också när vår brevbärare är ledig men om han jobbar så blir allt rätt. Han bär t.o.m ut saker som är paket och borde hämtas på posten han hade med sig 4 paket i fredags och jag mötte honom på gatan, eftersom han känner igen mig fick jag mina paket och han slapp släpa dom till min brevlåda. Vi har å andra sidan strul med postensom ligger i en ICA butik eller ska ligga i alla fall nu har dom ett utrymme som ligger på andra sidan gatan ett kvarter bort från butiken och det innebär att det alltid bara finns en person där köerna är ibland otroligt långa sen är det trappsteg och två tunga dörrar. Men franför allt är det långt bort från där vi bor maken och jag och inga bussar går heller, längdmässigt är det som från Dramaten vid Nybroplan och nästan ända bort till Djurgårdsbron ska man då hämta något som är lite tyngre så får man släpa som f-n. Dom har också dåliga öppettider aldrig en söndag som min mor kan hämta paket på och bara korta tider på lördagar och ibland har dom stängt för personalen behövs i butiken. Problemet när man ringer och påpekar detta för posten så tittar dom i sina papper och svarar att det är direkt in från gatan inga trappsteg och det är i anslutning till butiken så det är öppettidet som butiken för det står i deras papper men ingen åker ut och tittar på plats.

Kommentarer
Postat av: Nina

Det verkar mest vara krångel med posten nu för tiden.



Min yngsta dotter fick en kallelse till sjukhuset med posten i går. Den var sänd den 11/12, kom fram den 17/12 och hon hade enligt den tid... 17/12... hos läkaren. Det gick ju inte.



Själv vet jag inte om jag får all min post sedan jag flyttade och adressändrade precis som man som normal medborgare gör.

2008-12-18 @ 18:22:11
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

God Jul Augusta!

Vi kommer att synas i eftermiddag ju men du ska ha en hälsning så här också.



Kramar från Pauline

2008-12-24 @ 07:22:04
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/
Postat av: M.h.b

GOD JUL! önskas av en prins som inte mår bra! för mycket negativt har hänt!hör med Nina!

2008-12-24 @ 17:08:31
Postat av: Nicoline på Fädernegården

God Jul önskar jag er alla där hos Augusta i kväll.

Kramisar från Nicoline

2008-12-24 @ 20:55:19
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/
Postat av: ~B

:)

2008-12-24 @ 21:05:06
URL: http://beno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0