Fira "pappa" Sven

som fyllde på i torsdags vi köpte ost och kex och vin, han tycker om saker som man inte ska spara utan som går åt fort jag passade på att lämna av det redan på onsdagen eftersom jag blir trött ju senare det blir i veckan. Man håller på att bli gammal. Det blev inte Gröna Lund på lördag utan det blev på söndagen med maken, hjärtegryn och hjärtegull barnen var med sin mor och far på svamp promenad på lördagen "morfar" var med i skogen. Det är oförskämt tycker jag att mor och far har företräde till sina barn före moster. Men på söndagen blev det av, vi hade tur vi kom ut vid 11.55 och tog en nummer lapp för att köpa biljetter det var 61 nummer före men så hittade jag en nummerlapp som någon hade lämnat kvar det var min tur efter 1 minut vi hade handlat biljetter och åkhäfte lagom till att dom öppnade Grönan, vi börja med kärlektunnel och hjärtegryn sa att han tyckte det var läskigt naturligtvis var det inte sant han sa också att det var romantiskt med spöktunneln. Vilken tokfrans, vi tog Lustiga Huset mellan det båda åken och jag med mitt onda ben orkade nästan inte trots det tycker jag att det är roligt. Lunch och kaffe/festis och våfflor  intogs med lagom mellanrum och vi släpade runt allt som ungarna vunnit för  efter bara 30 minuter på grönan så vann hjärtegryn en liten elgitarr och hjärtegull vann gosedjur ganska många hon tog t,ex. 5 lotter och vann tre saker på dom. BRA VA!!! Deras mor är nog inte så glad hon har under sommaren rensat ur bland deras leksaker just för att mycket har vunnits på grönan under årens lopp Vi vann också 3 kilo Ahlgrens bilar så jag har redan ätit upp stor del av 2 påsar jag tog 4 stycken och barnen fick behålla 21 st deras pappa sa att tyvärr tog jag bara 4 stycken, han är rädd att barnen ska äta godis varje dag. Min egen lilla unge började skolan igår jag är så stolt hon har jobbat jätte hårt för att komma in det sista men hennes två kamrater kom inte in så hon måste leta efter någon ny att jobba med. men det ordnar sig nog. Lilla rara har också börjat plugga igen hon är en av Paulines barn vågar inte kalla dom ungar som jag gör med min egen. Jag våndas lite över utflykter jag vill göra två är 13 + 14 september och en är dagen efter med jobbet jag orkar inte hur mycket som helst och hur som helst kan jag ju inte dela på mig. Den ena resan är med Pauline och den andra är med ett gäng tjejer där är också Pauline inbjuden den resan kan nog bli av en annan helg men resan med Pauline och en massa andra som jag ej känner blir nog inte av igen. Jag funderar vad jag orkar först och främst. 

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilken gullig moster som Hjärtegryn, Hjärtegull och de de två små rara, fått lyckan att ha. Eftersom jag är din faster så måste ju du och Pauline bli mina Härtegull;)

Kram från Nicoline

2008-08-27 @ 04:32:16
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0