Det händer så mycket

Det har varit barnkalas och jag har varit på resa med jobbet bara två dagar och inte längre än Oslo men ändå. Till kalaset gjorde jag en choklad tårta som var svärdet i stenen den blev inte så snygg men god om jag får säga det själv. Jag har också gjort något jag har lovat ett tag hjärtegryn och hjärtegull skulle sova över dom kom gamska sent på eftermiddagen och skulle bara stanna ett dygn. Under den tiden skulle vi hinna med en hel del kvällen gick bra och vi tittade lite på let´s dance. Vid 5.30 vaknade hjärtegull och bad om en skål när jag frågade varför svarade hon att hon mådde illa och det gjorde hon två gånger hennes bror tycktes klara sig men vid 9,10 kom det för honom också då började hjärtegull bli lite piggare hon hade sovit i två omgångar sen hon första gången spydde. Dagen fortsatte med att hjärtebryn mådde illa en gång till och sen sov av och till och vid 13 tiden ringde jag till deras mor och sa till om att dom borde ta bilen för att hämta barnen. Som tur var så drabbades jag inte av deras sjukdom mend et betyder att vi får försöka en annan gång troligen en och en i stället för båda på samma gång. Jag och flera av mina arbetskamrater har också varit med gubben till Norge två långa dagar men otroligt intressanta. Vi tittade på sådant som har med jobbet att göra och pratade med en hel del människor tittade på Ibsen museet och Norsk Folkemuseum (som skansen ungefär) vi tittade m.a.o på en hel del gamla hus som dom hade inrett med olika lägenheter från olika tidpunkter. Jätte kul båda museumen kan jag varmt rekommendera. Jag har också hjälp en granne till kära mor att betala räkningar hans mamma hamnade på sjukhus och han fick för första gången i sitt liv ta ansvar för räkningar mm.Det har han och jag gjort 3 gånger nu men jag får väl fortsätta till hans mamma kommer hem. Nu till sist har jag gjort smörgåsar på basaren hemma 72 ägg & ansjovis, 24 ost och 30 skinka sist men inte minst 36 med skagenröra, jag tog lite lotter bla på tombolan tog för 80 kr och vann bla en mp3 spelare för 800 och lite målargrejer och målarkläder som hjärtegryn & hjärtegulls mamma får tror jag. Just nu ligger jag och "vilar" eller tittar på datorn för att vila benen, mitt högra knä har tagit stryk av att stå så länge i går i köket samtidigt har jag fått en sträckning i höger lår som gör att jag har svårt att stå och vila på vänster ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0