Sjuk

så hände det igen jag skulle jobba helg hos gubben och det gick något så när på lördagen men på söndag låg jag och spydde igen det är så tröttsamt att inte kunna planera sitt liv utan hela tiden tänka på att det inte blir för mycket att göra och jag blir sjuk, som tur är brukar det gå över på två dagar men jag kan inte ta mina tabletter och då blir jag ännu sämre. Skulle förresten gå till apoteket och hämta ut både piller åt maken och till mig själv det är så firnurligt att man kan skicka recept elektroniskt numera och det innebär att man inte vet om läkaren skrivit rätt på receptet och man har svårt att komma ihåg (i alla fall jag och maken) om man har något kvar på receptet det gäller ju ibland flera gånger. Nu hade jag i alla fall tur i morse på väg till jobbet det tog bara 45 minuter att få ett recept inte så att kön var lång det var bara en före men det strulade med datorerna det gick inte att få upp maken på skärmen och sen gick det inte att skriva ut remsor som ska sättas på pillerburken eller kartongen. när jag fått hans tabletter ville jag ha det som tar slut ocm ca 8 dagar men jag orkade inte gå igenom samma sak en gång till maken behövde sina piller till ikväll allt var slut jag har ju lite kvar av mina. Samma sak på jobbet någon hade hittat mitt namn och skrev till mig för at hon ville hälsa på gubben men det är lite svårt att fixa jag behövde mer information och jag skrev det samt när hon kunde höra av sig på telefon det hann hon inte skrev hon tillbaka och så har vi skickat 4 mail var till varandra och jag tror att hon kan komma det datumet som hon ville om inget händer det är i november så vi får se. Just nu sitter jag och jobbar eller skriver här men det är svårt att konsentrera sig för det sågas och borras i en lägenhet i närheten och det språngs någonstans i närheten vet inte riktigt var. Just sådant som jag tycker är jobbigt sen är det lite tryckt stämning på jobbet eftersom någon var tvungen att jobba istället för mig och hon hade andra saker för sig egentligen. Jag ska gottgöra lite för jag tar ett pass på söndag den här veckan. Jag ska ut och åka med lilla syster Pauline nästa helg måste bara leta reda på informationen om resan jag har glömt vart vi ska och var vi ska träffas.

Kommentarer
Postat av: Nina

Försöker föra över lite energi till dig... inte roligt att vara så trött.



Trevlig helg!

2008-09-05 @ 16:36:49
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag skickar några styrkekramar till dig och hoppas att du kryar på dig. Det kan ju vara jobbigt värre och kravfyllt hos den där gubben du jobbar hos.

Kram kram från Nicoline

2008-09-06 @ 07:58:19
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0