Middag med tjejerna

hos snyggingen Lia igår. Lillasyster Pauline var också med hon till och med hämtade mig från jobbet ca 18.25 och lämnade av mig hemma ca 23. Nästan alla tjejerna var där men inte Sofia som var i Spanien, Alva var där men hon var inte sig själv hon har varit jätte dålig i sommar, Nika som berättade att hon inte jobbar heltid längre eftersom hon också varit sjuk tidigare, vad gör man om man inte orkar jobba p.g.a sjukdom. Lilli var också där frisk som en nöt kärna och naturligtvis lilla fröken Greta hon har det inte lätt just nu men har som tur är så har hon en liten kompis i sitt liv som gärna liker fantasifulla lekar med Greta. Det är hon och jag som går hem tillsammans hon tycker inte om att vara ute sent och vill gärna ha sällskap hem. Jag somnade så fort jag la mig i sängen och tur var väl det eftersom jag bara sovit 3 timmar natten till i går, Det är tur att jag är så frisk och kry som jag är i alla fall, knät värker nätterna igenom och vissa dagar känn huvudet som det ska spricka av värk, men jag har ju också inte en utan 2 små kompisar som jag gärna träffar om jag inte jobbar eller reser hjärtegull och hjärtegryn som förutom ungen förgyller livet. Lunch 11 personer till lunch idag hos gubben vi var två som har hållit på ett par timmar med att till laga lunchen sen måste jag göra annat så jag slipper sitta med och passa upp på honom och de andra gästerna, han hade dessutom ett par damer på besök innan middagen igår det bjöds på röd vin, dom klarade sig själva men jag fick plocka bort allt efter dom innan jag gick från jobbet. Under tiden jag sitter och vilar ringer ungen och beklagar sig över CSN pengarna har inte kommi och hon tänkte handla födelsedagspresent till sin "make" och hon ska ju betala hyra framför allt nu till slutet av månaden jag kunde sätta över lite pengar så att hon kunde handla lite. Jag ska ansöka om semester ett par dagar i november och jobba ideellt några dagar och sen vill jag vara ledig runt jul om det går, det ska anstäällas en ny medarbetare på halvtid så det ska nog gå om det inte gäller för många dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0