På middag med tjejerna

igen på onsdagskvällen, vi åkte "långt bort" lilla syster Pauline och jag det var middag hos Nika det var gott som vanligt. vi var bara 5 stycken Sofia, kunde inte komma ner men ska försöka komma nästa gång när det är hos mig. Alva var sjuk hon var ju dålig redan förra gången vi är riktigt oroliga. Greta kunde inte komma pga förkylning men vi hade roligt ändå, pratade män och mat, barn och barnbarn (som ingen av oss fått än utom Greta men så är hon ett par år äldre än oss andra). Vi var alla ovanligt trötta antar jag syster Pauline började med att spilla på duken bara lite men endå, Lilli hällde bubbelvatten på sin tallrik och Lia hällde utanför sin som tur var slapp jag kladda ner mig eller duken. Kvällen gick så fort och vi pratade om att åka hem men hur det nu var så blev vi kvar 40-45 minuter till, så när jag väl kom hem var jag helt slut hade sprungit runt mellan 3 olika butiker för att handla 30 års present åt ungens make det är inte det lättaste men det är klart nu. Sen har vi nästa kalas som varken maken eller jag kan gå på det är Paulines man som fyller år men vi några i släkten har hittat en "kul sak" att ge honom det är inte det lättaste att ge till någon som "har allt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0