Leka med elden

jag såg den tillsammans med maken och lillsyster Pauline i onsdags i Gustavsbergshamn, den var jätte bra vi tog hela paketet med man innan (jätte gott) och lillasyster bjöd på allt. Jag har sett fyra olika strindbergsdramer under sommaren först Birgitta Pelikan på Teater Moment i Gubbängen, Mäster Olof på Stadsteatern, Kamraterna på Tessinska palatset och nu Leka med elden alla var bra på olika sätt. Det har var en hel del att göra på förmiddagen i fredags så jag är helt slut ekonomi ska fixas och datorn hakade upp sig naturligtvis eftersom jag var ensam, det tog ett tag att lösa men det gick. Maken var ledig en vecka till han har jobbat en vecka och är nu ledig igen vecka 30 han och Pauline har åkt båt under stockholms broar det är alltid roligt att se stockholm på ett sätt man inte brukar. Hjärtegryn och hjärtegull blir borta två veckor till och jag saknar dom så mycket. det är ny vecka och nya saker som ska göras på jobbet mycket ska plockas fran till mitten av augusti. jag har suttit och räknat igen på gubbens ekonomi det tar en stund. Det är också en hel del som ska beställas han handlar på ett företag som kör hem allt utom mat och jag håller på att leta efter vad han vill ha just nu.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Både du och syster Pauline verkar hinna med både det ena och det andra. Vad spännande att du sett olika Strindberguppsättningar. Här på Fädernegården pustar vi i värmen och orkar just ingenting och trots att jag bestämmer mig varje kväll för att städa förrådet så blir det inte gjort. Jag kan förstå att du saknar Hjärtegryn och Hjärtegull för de är verkligen gulliga.

Kramar från Nicoline

2008-07-29 @ 17:53:45
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Tjena tjejen!

Långt från Strindbergsdramer och kalkmålade medeltidskyrkor sitter vi i regnet och pustar ut. Det myckna duschandet av tidigare sommargäster har gjort att det är vattenbrist. Duscha får vi alltså göra hos makens andra släktingar.

Fast imorse kom det rejält med regn när jag joggade iväg för att köpa tidningen. Det behövdes ingen dusch efteråt det räckte att torka sig med en handduk.



Kramar från Pauline

2008-08-02 @ 14:04:00
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0