Mina dagar

går så fort, min mormor sa alltid det att dagarna gick fort och jag svarade att hennes dagar kunde inte gå fortare än någon annans, men jag förstår henne nu jag hinner aldrig vad jag har tänkt jag måste byta rum på jobbet mitt nuvarande rum ska användas till annat så jag måste byta till ett rum som redan innehas av en annan och som innehåller en massa maskiner tex skrivare. Jag måste också se till att ensam tömma köket som ska vara tomt till trettonhelgen för att det ska renoveras. Vi ska ha julfest med knytkalas och människor har redan valt vad dom ska ha med sig det gjordes under tiden jag hade fel på min mail på jobbet och det går inte att komma åt den annat än på jobbet. Nu finns bara lax och kalkon kvar att välja till festen men vi blir 16 och kalkon till 16 personer kostar mer än rödbets sallad som någon valt?? Jag vet ändå inte om jag orkar gå det är ju till att bärja med efter jobbet kl 17 och då behöver jag ta det lungt och koppla av efter att ha kommit till 8 på morgonen. Sen är ju flytten viktigare att jag orkar planera den hela köket ska tömmas och flyttas till ett mindre kök som används till annat just nu där ska vi också sitta och äta hur det nu ska gå. Jag har just haft 6 dagars ledigt och hade tjejträff i onsdags alla kom vi var 8 st jätte kul. I torsdags började jag känna mig förkyld på kvällen och då först då blev jag tillfrågad om att hjälpa till vid en basar på lördagen men när hon som ringde hörde att jag var på väg att bli förkyld ville hon inte att jag kom (jag skulle ha gjort mackor). På fredagen kände jag mig lite bättre klipte mig men inget mer på lördag låg jag däckad jag mår ju lite skruttigt ibland och det här var en sån dag likaså söndagen sängliggande båda dessa dagar, uppe på benen på måndagen och sen tillbaka på jobbet på tisdagen, C har varit ledig 10 dagar så det är lite extra förra veckan och igår,trots att hon är hemma så är hon inte här. Hon är på möten under en och en halv dag. Vi hade sopplunch i torsdags.Jag kom redan kl 7.40 för att hinna allt men alla gäster blev jätte nöjda och 5 ville ha receptet.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Du verkar ha det fullt upp omkring dig. Tänk att omständigheterna kring Gubben tar så mycket tid av din tid. Kanske mormor hade rätt i alla fall om att tiden gick så fort. Jag tycker inte heller att tiden räcker till men för min del tror jag det handlar om att jag gör saker och ting mycket långsammare nuför tiden och därför hinner jag inte med. Jag önskar dig en fin dag och krya på dig.



Varma kramar från Nicoline

2008-12-10 @ 06:51:51
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0